Consumenten stellen verschillende eisen aan een deodorant. Dit product is dan ook verkrijgbaar in haast oneindig veel merken, varianten en prijsklassen. Op zoek naar de perfecte deodorant, kun je dan ook gemakkelijk een miskoop doen. Voor de perfecte deodorant hoef je echter niet verder te zoeken. Probeer gewoon eens een zoutkristal!
Een deodorant moet in eerste plaats effectief zijn, liefst de hele dag lang. Daarnaast is het van belang dat het product huidvriendelijk is en niet irriteert, ook niet op een pas geschoren huid. Een opdringende geur die op je adem slaat, is ook niet gewenst en kritische groene consumenten willen hun deo daarnaast graag milieuvriendelijk en niet op dieren getest. De deo moet geen vlekken achterlaten in je kleding én je wilt je natuurlijk ook niet blauw betalen voor zoiets 'onzichtbaars'.
Verre Oosten
Gelukkig bestaat er een deo die aan al deze eisen ruimschoots voldoet. Effectief voor de volle 100%, huidvriendelijk, hypo-allergeen, geurloos, milieuvriendelijk en niet op dieren getest zijn deodoranten gemaakt van zoutkristal. Het is een stukje puur natuur, dus zonder toevoeging van chemicaliën. Dit kristal wordt al eeuwenlang gebruikt in Azië om zweetluchtjes te bestrijden en is nu ook volop in het Westen verkrijgbaar. Het houdt je zeker 24 uur lang fris door zijn milde antiseptische werking, ook als je gaat sporten, het maakt geen vlekken in je kleding, bedwelmt niet iedereen en alles in huis en in plaats van je deodorant, ruik je nu je parfum.
Goed en goedkoop
Verschillende merken brengen dit product op de markt. De zoutkristallen zijn al langer te koop bij de reformwinkel, maar ook de meeste drogisterijen hebben ze tegenwoordig in hun assortiment. Ze zijn er onder meer van het merk Pure. En het mooiste nieuws is misschien nog wel, dat deze deodorant alles behalve duur is. De zoutkristal kost je rond de zeven euro. Bij dagelijks gebruik (bij voorkeur aan te brengen direct na het douchen, als je huid nog nat is), doe je er zeker wel een jaar mee, zonder dat de kristal zijn effectiviteit verliest. Geen product dat daar tegenop kan, toch?!
.