Als je op zoek bent naar een manier om naamsbekendheid te genereren als een professional, dan zou je eigenlijk gebruik moeten maken van “social networking”. Terwijl de meeste mensen hier de neiging toe hebben en het hun eerste prioriteit is om te netwerken of alleen maar voor hun naamsbekendheid, zien sommige mensen nog steeds niet de voordelen om deel uit te maken van LinkedIn.
Professional groups
Belangrijker is, waarom zou je deel uit willen maken van professional groups op LinkedIn? Het beste gedeelte van LinkedIn is dat je toegang hebt tot vele professionals die net zoals jij graag verder willen in het leven. Dat betekent dat je een grote bron van kennis hebt als het aankomt op het delen van ideeën, bronnen, of tips voor werk. Als je deel uitmaakt van een professional group, dan heb je zelfs een meer persoonlijke toegang.
Contact zoeken
Stel je bent een schrijver, en je wilt meedoen met een schrijversgroep op LinkedIn. Er zijn zoveel mensen die contact zoeken met andere schrijvers, uitgevers en andere die deel uitmaken van het gebied op verscheidene manieren. Dit is heel gunstig voor je omdat je de middelen hebt om contacten te vinden die je vooral niet kon vinden op jouw eigen gebied, wat betekent dat anderen weten naar wat je op zoek bent.
Netwerken
Als je een schrijver bent, dan is dit een geweldige manier om mensen jouw werk te laten lezen, of om relaties op te bouwen. Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar een manier om erachter te komen of ze wel op LinkedIn zouden moeten zitten, dan kan je een link sturen met een artikel als deze. Iemand kan het lezen en overtuigd raken dat ze hiervoor aktie moeten ondernemen.
Dit is ook behulpzaam omdat je een soort van voordeel hebt met recensies van je werk en tegelijkertijd is je werk zichtbaar voor de ogen van anderen. Misschien ziet een grote uitgever dit werk tijdens het rondneuzen van jouw links, en besluit dat dit waardevol is en helpt je carriére van de grond te krijgen. Je weet nooit wat er kan gebeuren als je op basis van een doelgroep mensen hebt op LinkedIn waarmee je kan netwerken.
Als je er dus aan denkt om gebruik te maken van LinkedIn met andere professionals, dan zou je dat gewoon moeten doen. Hoewel, mocht je op zoek zijn naar een doelgroep van mensen om mee te netwerken, dan zou je eens moeten overwegen om gebruik te maken van professional groups op LinkedIn.