Online banners worden gebruikt als effectieve en efficiënte promotie-instrumenten om de goederen en diensten van een bedrijf te verkopen. De geavanceerde computertechnologie heeft aanpassingen geïntroduceerd op de online banners. Deze banners worden niet alleen als simpele, ongecodeerde tekst maar ook in flash.
Flash-technologie is een geavanceerde technologie die de mogelijkheid biedt de advertentie te verfraaien, er aantrekkelijk en visueel pakkend uit te laten zien. Het gebruik van flash heeft het aanzien van het World Wide Web veranderd en de webpagina’s een fris uiterlijk gegeven. Flash heeft een sterk vermogen om webbezoekers naar het product en de dienst van een bedrijf toe te lokken.
Als een marketeer de flash-technologie in banner-advertenties gebruikt, kan hij daarmee de aantrekkingskracht en de impact van de online-advertentie vergroten. Zo kun je gebruik maken van animatie. De animatie maakt de advertentie aantrekkelijker om te zien. De webbezoeker kan ook een interactieve ervaring beleven. Deze technologie is een effectieve manier om de boodschap van de ondernemer naar de klant over te brengen. Met andere woorden, een gebruiker kan met behulp van flash de bedrijfsboodschap aan de webbezoekers doorgeven. Dit is mogelijk met behulp van visuele middelen. Je kunt de online advertentie aantrekkelijk maken door in de banner grafische symbolen en beelden te gebruiken. Als adverteerder moet je wel oppassen dat je die grafische symbolen, beelden en/of animatie niet al te buitensporig toepast. Je moet ook tekstelementen gebruiken. Je kunt in de banner de bedrijfsboodschap weergeven. De tekst moet minstens een of twee trefwoorden bevatten. Dat maakt de online advertentie zoekmachine-vriendelijk. De zoekmachine-robots ‘crawlen’ de trefwoordenrijke advertentie. Gevolg is dat ze de webpagina van zulke advertenties hoger waarderen en dat de advertenties in de eerste paar pagina’s van de zoekmachines worden geïndexeerd. Het gebruik van flash in de banner kan bij potentiële klanten nieuwsgierigheid wekken naar de producten van het bedrijf. Dit biedt de kans om de verkoop en de winst van het bedrijf een stevige impuls te geven.