Bijna iedereen heeft weleens een park van de keten “CenterParcs” bezocht. Wij waren toe aan een korte vakantie en wilden een beetje in de buurt blijven. We wilden wat luxe en het gevoel er even helemaal uit te zijn, en natuurlijk moest de hond ook mee. Na veel gezocht te hebben op het internet en prijzen en accommodaties te hebben vergeleken, kozen we voor een midweek in een 2-persoons vip cottage bij de Eemhof. Nieuwsgierig naar onze ervaringen? Lees dan vooral verder…

De aankomst

We werden enorm vriendelijk ontvangen. We werden persoonlijk welkom geheten en we kregen zelfs wat lekkers voor de hond. De ontvangst zorgde ervoor dat we een hele goede eerste indruk hadden. Dat kon toch alleen maar een hele fijne week worden?

Het vinden van het huisje was niet heel makkelijk. De borden hadden net iets duidelijker kunnen zijn. Toen we naar ons huisje reden werd onze indruk al snel minder goed. Een aantal huisjes zag er niet erg fris en goed onderhouden uit. Ook het onderhoud van het groen en de toegang naar de huisjes zou net wat netter kunnen.

Het huisje

De eerste indruk van het huisje was wel oké. Het meubilair was netjes en verzorgd. Het stonk erg in het huisje, dus we hebben meteen alles open gezet. De reden van de geur hebben we helaas niet meteen ontdekt. We dachten dat het huisje misschien even niet verhuurd was geweest en gewoon even gelucht moest worden. We zijn gewoon maar onze tassen uit gaan pakken.Tijdens ons verblijf in het huisje kwamen we er langzaam maar zeker achter waar die lucht vandaan kwam. In de woonkamer, eetkamer en slaapkamer zat schimmel op de muren, en de douche bij de sauna was ook niet echt schoon te noemen. Er zat een bruine drapperige rand op de deur van de douchecabine. Op de sauna zelf en het bubbelbad was niets aan te merken. Dit was schoon en goed verzorgd.

Tijdens het gebruik van de keuken kwamer we er achter dat wat platen van de keuken niet goed vast zaten, en een schaar en snijplank zouden een fijne aanvulling op de inventaris zijn…

Bij een vip cottage horen ook verse broodjes bij het ontbijt. Deze worden dagelijks bezorgd. We hebben ze dagelijks ook echt gekregen, maar lekker vers waren ze niet alle dagen. De kwaliteit had ietsje beter kunnen zijn voor wat je voor deze service betaalt.

Aqua Mundo

Het zwembad was prima. Alles in het zwembad was schoon en netjes. De eerste ochtend wilden we graag een kopje koffie bij het zwembad drinken. Wij bestelden om iets over tien koffie en werden afgesnauwd door de persoon die aan het werk was. We moesten nog even wachten….45 minuten later kregen wij ons kopje koffie.

Tijdens ons hele verblijf was de helft van de föhns bij het zwembad stuk, dit geldt ook voor een deel van de sloten van de kluisjes. Onder de afsluitbare douches moet je vooral niet naar boven kijken. De plafonds zijn kapot en vies.

Eten

We wilden graag een avond uit eten. We kozen voor het market restaurant omdat daar een buffet was en we dus verschillende dingen zouden moeten kunnen eten. De kosten waren 25,95 per persoon zonder drinken. Toen we eenmaal wilden eten waren we zeer teleurgesteld. De helft van de bakken was leeg, en wat er wel lag was van erg slechte kwaliteit. Ik had uiteindelijk wat aardappelpuree op mijn bord waar nog rauwe stukjes aardappel in zaten, en een gehaktbal die van binnen niet helemaal gaar was. Er was nauwelijks iets groens om uit te kiezen, en iets simpels als gebakken aardappeltjes ofzo was er ook niet. Bij de toetjes was er ook nauwelijks keuzemogelijkheid. Er was een leuke chocoladefontein, maar er lagen alleen nog twee spekjes om onder de fontein te houden. Mijn man probeerde een stukje appeltaart. Die bleek nog bevroren te zijn. Uiteindelijk zijn we zonder echt iets gegeten te hebben naar de kassa gegaan en hebben ons ongenoegen geuit en beargumenteerd. Het meisje achter de kassa zou het doorgeven, meer kon ze niet voor ons doen. We hadden ook wat gedronken en we moesten gewoon 56 euro afrekenen. Met een lege maag en een legere portemonnee verlieten we het restaurant.

We zijn nog wat gaan drinken bij het grand café. Tijdens ons hele verblijf was dit de enige plek waar de bediening steeds fantastisch was en waar we met een glimlach naar buiten liepen. Het eten en drinken was hier meer dan prima.

Entertainment

Na onze slechte ervaring in het restaurant wilden we nog iets leuks gaan doen om van het rotgevoel af te komen. We zijn naar de familieshow “Straordinario” in de action factory geweest. Deze show was gratis en enorm leuk. De bediening en hapjes en drankjes waren hier meer dan in orde. Deze show is een aanrader. Over het algemeen was het entertainment in het park goed te noemen, met als positieve uitschieter deze show.
In de omgeving is er genoeg leuks te doen. Zo zijn wij met een bootje naar Spakenburg geweest. Een retourtje met de boot naar Spakenburg is voor 8 euro per persoon op het park te boeken en is erg leuk om te doen.

Het park in het algemeen

Het park maakt over het algemeen de indruk dat het wel een opknapbeurt kan gebruiken. Als je ’s avonds door het park loopt is te zien dat er wat verlichting niet werkt. Ook ontbreekt er hier en daar een klinker en is het groen op sommige stukken slecht onderhouden. De midgetgolfbaan ziet er ook niet erg aantrekkelijk uit.

Wij hadden een hond bij ons. Op het park waren een aantal hondentoiletten aanwezig. Dit zouden er wat meer mogen zijn. Er worden hondenspeeltjes en opruimzakjes verkocht op het park, en er zijn genoeg mogelijkheden om lekker te wandelen.

Het personeel dat je op het park tegenkomt is vriendelijk en zegt netjes gedag.

Afhandeling van klachten

Toen we op vrijdag weer vertrokken hebben we persoonlijk onze sleutels ingeleverd omdat we nog even de foto’s van de schimmel wilden laten zien en onze negatieve ervaringen wilden vertellen aan iemand die daar iets mee zou kunnen. We konden uiteindelijk ons verhaal doen en er werd serieus naar de foto’s gekeken. We kregen te horen dat we de schimmel tijdens het verblijf hadden moeten melden zodat we eventueel omgeboekt hadden kunnen worden naar een ander huisje, en dat dit onze eigen verantwoordelijkheid was. Wij hebben dit niet gedaan omdat we geleidelijk achter het probleem kwamen en we alles al uitgepakt hadden. Natuurlijk hadden wij het eerder kunnen melden, maar wij zijn van mening dat het er überhaupt niet hoort te zitten en wij niet verantwoordelijk gemaakt moeten worden voor het melden, maar bijvoorbeeld iemand van de schoonmaak. Zeker in een duur vip huisje kan schimmel echt niet. Al onze klachten werden in de computer gezet en wij zouden op korte termijn door CenterParcs gebeld worden.

We werden inderdaad na 1,5 week gebeld. We hebben nog een keer ons verhaal verteld. Uiteindelijk hebben we een cadeaubon van 50 euro korting op een volgend verblijf binnen een jaar gekregen. Tja, dat is nog net niet de rekening van het restaurant.

Wij zullen vast nog eens naar CenterParcs gaan, maar dit park zullen wij zeker overslaan!

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in