Als je je beroepsmatig met copywriting bezighoudt dan heb je waarschijnlijk met het idee gespeeld om de mensen op je lijst een elektronische nieuwsbrief te sturen. Ja, als je al een tijdje in de branche zit, zou je daarvoor het gerecyclede verkeer van je lijst kunnen gebruiken. Het probleem met een e-nieuwsbrief is dat het je toch al uitpuilende lijst van dingen die je moet doen nog langer maakt. Nou, je kan prima content leveren zonder dat je constant achter je toetsenbord hoeft te zitten.
In plaats van te kiezen voor een maandelijkse nieuwsbrief waarvan meer gedetailleerde informatie wordt verwacht, kun je een wekelijkse nieuwsbrief proberen en vooral praktische tips geven.
Met korte, praktisch gerichte artikelen kun je:
- contact leggen met je publiek
- jezelf als deskundige neerzetten en
- de verkoop verhogen
Kortom: geef je klanten de informatie die ze nodig hebben en ze zullen het eerst aan jou denken als ze problemen krijgen.
Je zult je model zorgvuldig willen kiezen. Wil je een tekst gebaseerd op html-gebaseerde mailing? Creëer een model met je lezers in je achterhoofd. Als ze specifieke informatie willen, begin dan met een uittreksel van het artikel en zet er een link onder. De link kan leiden naar gedetailleerder informatie over het onderwerp waar je publiek in geïnteresseerd is. Als je de behoeften van je publiek eenmaal kent, plaats dan je informatie in artikelformaat; hanteer daarna aan aanpak in vier stappen.
1. Begin bij het begin.
Vertel de lezer waar het artikel over gaat.
2. Vertel ze de voordelen.
Mensen hebbne het druk en zijn vooral met zichzelf bezig. Ze willen weten wat ze aan iets hebben. Geef ze dus wat ze willen.
3. Geef korte, realistische stukjes advies.
Je zit misschien boordevol informatie, maar houd je bij de punten die de grootste impact hebben of zullen hebben, anders verlies je de aandacht van de lezer.
4. Rond het af.
Het klinkt misschien overbodig, maar herhaal jezelf in je conclusie. Vat de mailing samen door de belangrijke punten te benadrukken. Een andere manier om dit te bereiken is jezelf af te vragen wat je wilt dat de lezer onthoudt als hij het artikel uit heeft. Wat je antwoord is wordt je laatste paragraaf.
Houd het kort en aangenaam. Haal het opvulsel eruit en geef ze een e-mail die een facet van hun leven verbetert en ze zullen je dankbaar zijn.