Artikel marketing is een van de beste manieren om jezelf en je online bedrijf te promoten. Je vraagt je af waarover je moet schrijven? ‘Hot topics’ zijn een goede plek om te beginnen. Je komt erachter wat op het moment ‘hot’ is door te kijken welke trefwoorden en zinnen mensen invoeren in zoekmachines, Je kunt ook YouTube en Twitter raadplegen om erachter te komen wat anderen op jouw terrein doen.

Je moet wel met nuttige en interessante inhoud komen, want dat kan je verkoop echt een zetje geven en ook meer verkeer naar je website trekken. Dit maakt je ook populair op het internet. Zo kan elk bedrijf zijn aanwezigheid op het internet kenbaar maken. Hoe persoonlijker je het artikel maakt, hoe meer mensen erop zullen reageren.

Hier wat tips om mooie artikelen te schrijven:

  • Als de titel van het artikel dubbelzinnig is, moet je hem versimpelen zodat hij effectiever wordt. De lezer moet je verhaal zowel interessant als informatief vinden. Voordat je artikelen begint te schrijven moet je weten op welk publiek je je richt. Daar ga je beter door schrijven. Zorg voor een pakkende titel. Je moet opboksen tegen duizenden artikelen, dus zorg dat je opvalt.
  • Zorg dat je artikel echt iets van waarde biedt. Zorg dat je echt informatie geeft en niet alleen maar losse flodders.
  • Zorg dat je bekend raakt met zoekmachine-optimaliseringstechnieken. Search Engine Optimation (SEO) is de ‘kunst’ van het artikelen schrijven speciaal voor het internet. Doel is werk te maken dat de aandacht trekt van zoekmachines en je een hoge plaats bezorgt op de zoeklijsten.
  • Het succes van een artikel-marketingcampagne kan staan of vallen met het gebruik van trefwoorden. Die moeten strategisch geplaatst worden. Ze moeten minstens één keer in de titel voorkomen, en in de openings- en slotparagraaf. Ze moeten ook in het midden van het artikel voorkomen. De rest moet verspreid door de rest van het artikel staan. De trefwoorddichtheid moet ongeveer drie procent zijn.
  • Gebruik een juiste spelling en grammatica. Dat spreekt eigenlijk vanzelf. Toch lijken sommige schrijvers/uitgevers grammatica en spelling slecht te beheersen. Zelfs als je spelling en grammatica prima zijn, moet je je artikel altijd controleren met de spellingchecker. Zo spoor je fouten op die je misschien gemist hebt.
  • Vertrouw bij het redigeren van je artikelen echter niet louter op de computer. Laat ook een tweede paar ogen naar je spelling en grammatica kijken, het liefst iemand die een goede kijk heeft op grammatica. Niets staat minder professioneel dan een artikel met slechte spelling en grammatica. Zo krijgt men een onbetrouwbare indruk van je bedrijf.
  • Formatteer je artikelen voor direct gebruik. Elke artikeldirectory geeft de details over het format waarin je je  artikel moet indienen. Die details zijn bij veel van die directory’s hetzelfde. Het bespaart tijd als je dit van tevoren weet en je artikel zo formatteert dat ze allemaal tevreden zijn.
  • De beste manier om artikelen in je artikelmarketingcampagne te formatteren is ze in blokstijl op te stellen. De lettergrootte moet 10 of 12 zijn, met een universeel geaccepteerde letter als Times New Roman. De titel moet boven aan de pagina staan, samen met je trefwoorden en een samenvatting van 2 of 3 zinnen van het artikel. Deze samenvatting kan woordelijk aan je artikel worden ontleend, vaak uit de eerste of laatste paragraaf.
  • Als je een artikel schrijft, moet de lezer het informatief vinden. Als je over de plus- en minpunten van iets schrijft, moet de lezer zich kunnen identificeren met wat je zegt. Je moet in het artikel met een oplossing voor een bepaald probleem komen. Een artikel schrijven is gemakkelijker dan velen denken.
  • Eindig je artikel altijd met je biografie. Daar kan de lezer uit opmaken dat je een betrouwbare bron bent. Zet ook de link naar je website of blog erbij, met contactinformatie.
  • Een krachtige resource box [biografische en contactgegevens]
  • Onderschat de waarde van een resource box niet. Hij is misschien maar klein, maar draagt enorm bij aan het verkeer naar je website. Met een saaie resource box wordt het nooit wat. Wees grappig en creatief maar laat tegelijkertijd zien dat je veel te bieden hebt.
  • De resource box neemt maar weinig ruimte in, maar als je je resource box van de juiste trefwoorden en inhoud voorziet, wordt de lezer meer geprikkeld om naar jouw site te gaan.
  • Zorg dat je lezers op je resource box klikken met content die blijvende indruk maakt. Je krijgt maar één kans om ze versteld te doen staan en honderden kansen om ze af te stoten. Met artikel marketing kun je zo veel verkeer naar je website lokken en zo veel geld verdienen als je wilt. Het hangt allemaal af van hoeveel artikelen je schrijft en op hoeveel plaatsen je je artikelen indient.
  • Als je deze tips in je achterhoofd houdt bij de opzet van een artikel-marketingcampagne, heb je een veel grotere kans op succes. Dat is niet alleen goed voor je bedrijf, maar je zult er ook een hoop persoonlijke voldoening aan overhouden.


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in