Sushi restaurants lijken overal te verschijnen tegenwoordig, ook in Vlijmen. Het restaurant Jatapasu oogt zeer chique en het eten ziet er verrukkelijk uit. Maar na mijn etentje in dit gebouw langs de snelweg, zijn er toch wel een aantal dingen die er op aan te merken zijn. En deze dingen betrekken mieren, schimmel en onprofessioneel personeel.

Een aantal weken geleden besloot ik weer eens naar een sushi en tapas restaurant te gaan. Als fijnproever van sushi had ik hoge verwachtingen van Jatapasu in Vlijmen. Ook de meest recensies en ervaringen van vrienden waren positief. De menukaart zag er aantrekkelijk uit, van soepen en salades tot noodles bereid met 'authentieke oosterse producten', zoals de website vermeldt. Eén avond eten voor € 24,95 per persoon is veel, maar daarom verwachtte ik er ook veel van.

Over het uiterlijk van het restaurant kan ik niet veel slechts zeggen, het zag er netjes uit ondanks zijn ongelukkige plek langs een snelweg in een verwaarloosd dorpje. Het personeel was beleefd. "Heeft u gereserveerd?" en ik werd begeleid naar een leuk tafeltje bij het raam. Het uitzicht was niet bepaald aangenaam (auto's, auto's en nogmaals auto's) maar de inrichting was fijn. Jammer genoeg leek de zwarte muur besproeid te zijn met glitters en was het een erg drukke avond; het was krap tussen alle mensen.

Het concept was niet moeilijk te begrijpen. Kruis aan wat u wilt en het personeel zal het briefje ophalen. Er werd mij gevraagd of ik iets te drinken wilde (één) en ik kreeg de tijd om te besluiten wat ik wilde bestellen. Voor de sushi lagen de stokjes naast mijn bord, maar er was ook bestek voor de tapas. Blijkbaar is er ook de mogelijkheid om 'kinderstokjes' te krijgen voor als men niet goed met de stokjes kan omgaan. Er wordt echter niet gevraagd of iemand behoefte heeft aan kinderstokjes, dus daar moet men zelf achteraan gaan. 

Het kaartje werd vrijwel meteen opgehaald door een van de jonge obers die rondliepen en er werd gevraagd of ik iets te drinken wilde (twee).

Het wachten viel, ondanks de drukte, mee en mijn bestellingen werden voor me neergezet door een jongeman die niet echt een idee leek te hebben wat hij serveerde. De tafel was bijna te klein voor de bestellingen, want de bestellingen werden op elkaar gepropt neergezet zonder enig overzicht. Er werd gevraagd of ik iets te drinken wilde (drie) en het was tijd om te genieten van het voedsel.

De verse salade zag er vers uit. Zo vers zelfs, dat de mieren er overheen liepen. Ik zal eerlijk zeggen dat mijn eetlust hierdoor bijna compleet verpest werd. Ik bestelde immers een verse salade, en op de menukaart stond niets vermeld over eventuele mieren die over de slablaadjes heen zouden lopen. Het personeel bood zijn excuses aan en er werd een nieuwe salade gereserveerd. Oh ja, en er werd gevraagd of ik iets te drinken wilde (vier).

Voor de mieren in de salade werd echter geen vergoeding gebracht, en dus besloot ik verschillende dingen te bestellen zoals gegrilde haai, zoete broodjes en stokbrood met kruidenboter. Er werd mij gevraagd of ik wat te drinken wilde (vijf) waarop ik zei dat ik echt behoefte had aan een drankje, en dat het ook niet meer gevraagd hoefde te worden. Terwijl ik wachtte op mijn volgende bestelling, zag ik dat een van de zeer onprofessionele obers gerechten op de grond liet vallen, wat leidde tot een paar boze chefs. Ik had het met deze jongeman te doen, maar ik zag dit ongeluk van heinde en ver aankomen. Een beetje professioneel personeel zou toch voor een wat gemakkelijkere situatie gezorgd hebben. 

Mijn bestelling werd met enige vertraging gebracht, en de zoete broodjes werden op luxe wijze geserveerd: warm met een kleverig sausje. Het stokbrood werd netjes geserveerd met een apart bakje kruidenboter. Toen ik dit bakje echter opende, merkte ik al snel dat er schimmel op zat. Mijn eetlust daalde met grote sprongen en ik sprak het personeel hier op aan. Deze kreeg meteen een rood hoofd en bood zijn excuses aan. Ook dit ongeval werd niet vergoed. Wel werd mij gevraagd of ik nog iets te drinken wilde (zes), ondanks dat ik duidelijk had aangegeven geen drinken nodig te hebben.

Uiteindelijk werden geen van de ongevallen vergoed, en het onprofessionele personeel zorgde steeds voor een ongemakkelijke situatie. Een restaurant als Jatapasu hoort goed personeel te hebben en geen beschimmeld eten of salades met mieren te serveren. Helaas moet ik, ondanks zijn uiterlijk, tot de conclusie komen dat Jatapasu zijn gerechten niet 'met liefde en vakmanschap' bereidt.

 

 http://www.jatapasu.nl/

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in