Over eten en drinken is door de eeuwen heen het nodige geleerd. Zo is het dus voor nagenoeg iedereen mogelijk om zich op de optimale manier te voeden. Dat we dit nog lang niet altijd doen, komt mede doordat de kennis misschien nog niet voldoende gedeeld wordt. Dat het bijvoorbeeld relatief gemakkelijk is om snel een gezonde maaltijd neer te zetten, wordt vaak onderschat. Wel is het belangrijk om te zorgen dat je weet wat je nodig hebt. Met de volgende ingredi├źnten kom je al een heel eind.

1 Gebruik quinoa als basis

De basis van elke maaltijd zou eigenlijk quinoa moeten zijn. Dat komt doordat er verschillende voedingsstoffen in te vinden zijn die je perfect steunen bij het bereiken van een goede gezondheid. Zo is het bijvoorbeeld rijk aan eiwitten. Ook zit het vol met aminozuren en vitamines. Daarnaast is het ook nog eens flink vezelrijk waardoor je niet snel te veel zal eten. Daarnaast houd je je suikerspiegel lekker gezond met dit product.

2 Gebruik verschillende bessen

Over fruit wordt vaak verkeerde informatie verspreid. Zo wordt bijvoorbeeld gesteld dat de fruitsuikers geen goede bijdrage aan je gezondheid leveren. Het blijven immers suikers. Dit is echter de verkeerde insteek. Juist omdat het suikers zijn, kan je er je honger naar andere zoetigheden beteugelen. Vooral bessen zijn hier heel geschikt voor. Mede omdat ze ook veel andere goede voedingsstoffen bevatten. Zo kan je er een lekkere maaltijd mee verzorgen. Het is altijd goed om dit met bessen op smaak te brengen.

3 Chocolade

Chocolade heeft net als fruit niet de naam die het zou moeten hebben. Zo is het bijvoorbeeld een goede vervanger voor koffie door de samenstelling van de aanwezige stoffen. Daarnaast is enkele jaren geleden bewezen dat een juiste mate van chocolade het afvallen kan bevorderen. Let wel op, want het is alleen van toepassing op pure chocolade. Bovendien is het essentieel om de juiste mate van gebruik te kennen. Alleen op die manier zorg je ervoor dat je van alle voordelen die het biedt kan profiteren.

4 Een wortel als snack

Ook de wortel heeft het nodige te bieden. Vooral als snack heeft het de nodige voordelen. In de eerste plaats is het een stuk gezonder. Bedenk je eens welke gezonde voedingsstoffen er allemaal in te vinden zijn. Dit is wel wat anders dan snoep of koek. Daarnaast zit de wortel vol vezels. Dat betekent dus ook dat je eerder verzadigd bent en dus veel minder hoeft te eten om toch vol te zitten. Dit is een bijkomend voordeel van het gebruik ervan in je maaltijdroutine.

5 Edamame, wat is dat?

Tot slot is er ook nog een geheim wapen. Dat luistert naar de naam edamame. Het is een eiwit en biedt jou alles wat vlees je ook te bieden heeft. Zo haal je er al 17 gram eiwitten uit tegenover 189 calorie├źn. Zo val je dus wel snel af. Een ander voordeel is dat het vezelrijk is en dus snel vult.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in