In dit artikel zal ik je meer vertellen over online marketing. Hoe werkt het en hoe kun je het in jouw voordeel gebruiken. Ik zal daarbuiten dieper ingaan op een deelonderwerp binnen online marketing, content marketing. Hoe richt ik een seo-vriendelijke webpagina in en hoe scoor ik daarmee hoog in Google. Lees hier verder.
Online marketing
Online marketing is een relatief nieuw begrip in Nederland. Om deze reden vindt men het moeilijk het onderwerp te begrijpen, het belang hiervan in te zien en een manier te vinden het in zijn of haar voordeel te gebruiken.
Vandaag zal ik dieper ingaan op een deelonderwerp binnen online marketing: content marketing. Ik zal je leren hoe Google te werk gaat in het ‘scannen’ van een pagina en ik zal vertellen hoe jij de inhoud van een webpagina schrijft, zodat je bezoekers naar je website kunt aantrekken.
Online marketing: wat moet ik weten?
Voordat je een webpagina gaat inrichten, moet je eerst wat meer weten over online marketing. Daarbij bedoel ik voornamelijk de manier waarop zoekmachines te werk gaan. Zij moeten namelijk kunnen bepalen waar een webpagina over gaat. Wanneer zij dit goed kunnen bepalen, en dit binnen de pagina kunnen blijven doen, kunnen zij jouw pagina makkelijk indexeren.
Buiten dit feit, moet je bij de online marketing van je webpagina eerst bepalen op welk zoekwoord je wilt ranken. Als je zoals ons bijvoorbeeld op het zoekwoord ‘Online marketing Amsterdam’ wilt ranken, zal je aan Google duidelijk moeten maken dat jij aan online marketing in de omgeving van Amsterdam doet. Hoe maak je dit duidelijk aan Google?
Online marketing: hoe richt ik mijn webpagina in?
De volgende stap binnen online marketing wordt ingezet. Je heb bepaald op welk zoekwoord je wilt ranken, nu is het de kunst dit ook aan Google duidelijk te maken. Om dit op een goede manier te doen moet je de volgende stappen doorlopen.
Begin met het zoekwoord te verwerken in de titel van je pagina. Google weet op deze manier waar het op moet gaan letten.
De volgende stap is het bepalen van je tussenkopjes. Wat is het doel van je tekst en wat zijn de stappen die je hiervoor moet doorlopen. Hierbij is het van belang dat het zoekwoord in deze tussenkopjes wederom terug te vinden is. Je online marketing is niet goed uitgevoerd, wanneer Google bij de tussenkopjes niet kan bepalen wat het moet verwachten.
De laatste stap is het verwerken van je zoekwoord in de tekst. Er is binnen online marketing geen absoluut percentage hoeveel het zoekwoord ergens in voor moet komen. Voor een goede ‘zoekwoorddichtheid’ moet je teruggaan naar de middelbare school. Open je alinea- en sluit je alinea af met het zoekwoord. Hierdoor zal je een natuurlijke manier van je zoekwoord invullen creëren en zal je je online marketing goed uitvoeren.
Externe hulp bij online marketing
Content marketing is slechts een klein deel van online marketing. Als jij dit goed wilt uitvoeren, zal je veel tijd moeten investeren. Hierbij heb je niet de garantie dat jij je online marketing goed uitvoert en dat jouw investering zich zal uitbetalen.
Om optimaal rendement uit je website te halen, en hoge posities binnen Google te bewerkstelligen, zal je een online marketing bureau moeten inschakelen. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar online marketing in de regio Amsterdam, lees dan nu verder