Het acroniem RSS duikt voortdurend in bijna alle websites op, gewoon omdat het internetgebruikers zoveel gemak bezorgt. Je hoeft niet langer steeds al je favoriete websites op te zoeken. Als je je abonneert op RSS feeds, worden updates op je favoriete websites gewoon op je bureaublad gezet. Elke keer als er een nieuwe posting is op de websites waarop je je voor feeds hebt geabonneerd, word je daarvan op de hoogte gesteld.
Voor online marketers en eigenaren van websites zitten er veel voordelen aan het gebruik van RSS. Aangesloten marketers kunnen de kans grijpen om met behulp van deze innovatieve technologie hun bedrijf dichter bij de beoogde klant te brengen.
Type RSS-lezers
Voordat je echter de verrassende voordelen van deze nieuwe technologie kunt ervaren, moet je ook weten van RSS-lezers, en welke je het best op je computer kunt installeren. Er zijn diverse types RSS-lezers, afhankelijk van de eisen die je eraan stelt. Je kunt ‘stand alone’ lezers hebben die gewoon feeds verwerken, maar die werken alleen als je je bureaublad opent. Je kunt deze applicatie configureren zodat je pop-ups of e-mailsignaleringen krijgt elke keer als er nieuwe updates zijn. Tweede op de lijst van RSS-lezers in het plug-in type dat functioneert binnen een bestaand programma zoals Internet Explorer of Micfrosoft Outlook.
Je moet echter ook in overweging nemen dat deze types RSS-lezers ervoor kunnen zorgen dat je system overbezet raakt, vooral als je al te veel bookmarks en favorieten hebt geïnstalleerd. Installeer dus geen plug-in lezers als je denkt dat dit de bestaande applicaties zal vertragen. Bovendien heb je misschien liever een RSS-lezer die met behulp van de trefwoorden die je van tevoren moet hebben opgegeven een soort ‘kijklijst’ kan maken van je favoriete artikelen. Die mogelijkheid biedt je het gemak dat je favoriete updates er voor je worden uitgepikt zonder dat jij dat met de hand hoeft te doen.
RSS-feeds en het promoten van een website
Voor online marketers die deze nieuwe technologie gebruiken als een nieuwe manier om hun website te promoten, is het ook belangrijk te zorgen dat je je abonnees goede kwaliteit RSS-feeds levert. Je abonnees waarderen het zeer als je regelmatig actuele informatie biedt met interessante content. Soms zul je misschien pakkende titels hebben terwijl de content eigenlijk niet zoveel voorstelt. Probeer dit te vermijden, want het maakt een negatieve indruk op je beoogde klanten en ze kunnen dan gewoon hun abonnement opzeggen. Als je onzeker bent of je wel tegemoet kunt komen aan alle eisen voor geregelde nieuwe RSS-content, kun je een speciale software aanschaffen die de content die je voor je feeds nodig hebt kan genereren.
Dit hulpmiddel kan het je gemakkelijker maken als je last hebt van dit probleem. Kies de meest betrouwbare software op de markt en je zult je potentiële klanten altijd goede feeds kunnen leveren. Als je een online marketer bent die de kracht van RSS nog moet ontdekken, dan is nu het perfecte moment om eraan te beginnen als onderdeel van je marketingstrategie